خلاصه كتاب عالي و فوق العاده تمركز بر هدف{برايان تريسي}
زندگی بهتر
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودت خوش اومدي.

پيوندها
سفرنگار
وب سایت تخصصی دانشجویان مهندسی کامپیوتر
وب سایت تخصصی دانشجویان مدیریت و صنایع
وب سایت تخصصی دانشجویان مهندسی عمران
دانلود مقالات و تحقیق های دانشگاهی
دانلود پروژه ها و مقالات دانشگاهی
واصل
ادعیه برای انواع حاجات
همه چیز در مورد خودرو
مطالب گوناگون
بروزترین مطالب برای بهترینها
بزرگترین مرکز دانلود علمی آموزشی
ميلياردر جوان
فتوشاپ
بيمه كوثر5018
اس ام اس
اس ام اس جدید
only god
مشاوره براي جوانان
خانم روانشناس
دانلود رايگان سخنراني دكتر آزمنديان{تكنولوژي فكر}
دانلود رايگان كتاب صوتي كليد كاربردي قانون جذب{جك كنفيلد}
دانلود كتاب صوتي معجزه ذهن براي رسيدن به آرزوها{مرتضي احمدي منش}
دانلود كتاب صوتي پرفروش راز{راندا برن}
دانلود كتاب صوتي هدف{برايان تريسي}
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رازهاي موفقيت و آدرس movafaghiat20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 165
بازدید کل : 119813
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:موفقیت,شادکامی,هنر زندگی,, :: 9:54 :: نويسنده : جواد كرمي


مقدمه: همانطور که انرژی متمرکز در اشعه لیزر می تواند فولاد را برش دهد، توانایی شما درتشخیصِ مهمترین عامل موفقیتتان، در هر وضعیتی، شمارا قادر می کند تا در هر کاری به بالاترین ستون موفقیت برسید. امروزه شاید ما در بهترین عصر در تاریخ بشر به سر می بریم. تا کنون هرگز برای این تعداد زیاد مردم تا این حد فرصت و امکانات برای رسیدن به اهداف وجود نداشته است. میزان رفاه، طول عمرمفید، انتخاب گسترده و ثبات جهان از نظر صلح و کامیابی تا این حد بی سابقه است.
ضمنا ترکیب انفجار اطلاعات و تکنولوژی در سالهای اخیر از یکطرف و تشدید رقابت در کلیه زمینه ها از طرف دیگر باعث ایجاد شتاب در سرعت تحولات شده است، روز به روز کارها بیشتر و وقت کمتر می شود بنظر می رسد وظایف و مسئولیت ها مدام در حال افزایش است و هرگز در شبانه روز وقت کافی برای انجام تمام کارها وجود ندارد.
این نوشته گامی است برای پیش بردن شما در موفقیت کاریتان واین که در عین حال وقت بیشتری برای فعالیتهای شخصی داشته باشید شما در می یابید چطور توانایی هایتان را بشناسید و چگونه از آنها در حوزه های جدید استفاده کنید و بتوانید پاسخی برای این سوال که "حقیقتا می خواهید با زندگی تان چه کنید ؟"داشته باشید.

 

از تمام توانتان استفاده کنید
با پیروی از روش تمرکز روی کارهای کم ولی ارزشمند و نپرداختن به امور کم ارزش می توانید کیفیت زندگی تان را طی چند ماه به نحو چشمگیری افزایش دهید.
بیشتر مردم به این ادعا با نظر تردید می نگرند آنها نمی توانند باور کنند دو برابر کردن درآمد و بطور هم زمان دو برابر کردن اوقات فراغت امکان پذیر باشد. اغلب مردم در دام این باور قدیمی گرفتارند که تنها راه افزایش در آمد افزایش ساعات کاری است. پیتر دراکر عصر حاضر را عصر دانش کار می نامد.  در این عصر دیگر به شما نه برای مدّت زمان انجام کار، بلکه بابت کیفیت انجام کار در همان مدّت، دستمزد پرداخت می شود. این تحول در ماهیت کار فرصت های نامحدودی را برای افراد خلاقی که آن را غنیمت بشمرند و از آن استفاده کنند به وجود می آورد.
کارایی خود را دو برابر کنید
در اینجا روش ساده را برای شما توضیح می دهیم که تقریبا کاریایی آن را برای دست یافتن به این مطلوب، می توان تضمین کرد و ارزش خود و درآمدتان را دو برابر کنید.
قانون 20/80
نخست فعالیت هایی را که برای شما و سازمانتان بالاترین ارزش را دارند را شناسایی کنید . قانون 20/80 چنین است:20 درصد از فعالیت های شما بیش از 80 درصد ارزش کلیه فعالیت های شما را در بر دارد. اوقات خود را بیشتر صرف کارهایی کنید که دارای بالاترین ارزش هستند و این امکان را برای شما بوجود می آورند تا بهترین نتایج ممکن را به دست آورید. به این ترتیب بهره وری، عملکرد، کارایی و نهایتا دستمزدتان افزایش پیدا می کند و پس از چندی دو برابر می شود.

خود را مسئول بدانید
قبول مسئولیت کامل زندگی تان به این معنی است که دیگران را به خاطر ناکامی های شخصی تان سرزنش نکنید و آن ها را توجیه شکست های خود ندانید. از این لحظه به بعد به هیچ دلیلی دیگران را مورد انتقاد قرار ندهید.در مورد وضعیت خودتان یا مواردی که در گذشته روی داده است شکایت نکنید. تمامی ای کاش ها و چه می شد اگر ها را حذف و در عوض به آنچه که خواسته واقعی شما و مقصدتان است تمرکز کنید.از این به بعد هر اتفاقی که بیفتد به خودتان بگویید "من مسئولم" یعنی  اگر اشتباهی رخ داد مسئولیت آن را قبول کنید و به دنبال راه حل بگردید.
قبول مسئولیت اساس بها دادن و احترام به خود و احساس شایستگی است. "قبول مسئولیت" اساس شخصیت همه ی انسان های برجسته است.
روی هر چیز تمرکز کنید در همان زمینه رشد می کنید
اساس زندگی توجه است. توجه شما به هر چیز جلب شود قلبتان نیز به همان سو می رود معطوف کردن توجه از فعالیت های کم ارزش به موارد ارزشمند برای انجام هر کاری در زندگی اساس است.
روانشناسان و سایرین متوجه شدند که فقط مشاهده یک رفتار توسط دیگران باعث بهبود آن می شود.وقتی شما خود را درحین فعالیت تحت مشاهده قرار می دهید. آن کار را با هوشیاری بیشتر و بهتر انجام می دهید.اگر توجه خود را به هر جزئی از رفتارتان معطوف کنید، عملکرد شما در آن زمینه در مقایسه با وضعیت معمولی بسیار بهتر خواهد شد.

قانون بازده مضاعف
قانون بازده مضاعف مربوط به استفاده از روش تمرکز است . این قانون چنین است: هرچه بیشتر بر ارزشمند ترین فعالیت های خود تمرکز کنید در انجام آن ها متبحر تر می شوید و زمان کمتری برای انجام آنها نیاز دارید. 
عادهایتان تعیین کننده سرنوشت تان هستند
تقریبا هر کاری که انجام می دهید عادت های شما در آن نقش تعیین کننده دارند. به جرات می توان گفت که حداقل 95 درصد از فعالیت اوقات بیداریتان مانند گفتار، کردار و عکس العمل ها تحت تاثیر عادت های شما قرار دارند.
خوشبختانه همه ی عادات قابل یادگیری هستند.عادت را می توان یک عکس العمل طبیعی به محرکات تعریف کرد.یک عادت پس از ایجاد از بین نمی رود فقط می توان آن را با عادت جدید و بهتری جایگزین کرد ما شکل دهنده عادت های خود هستیم و عادت های ما نیز شکل دهنده ما.
گوته می نویسد :((هر چیز قبل از اینکه آسان شود مشکل است.)) ممکن است شما برای پرورش عادات فکری و رفتاری جدید به تلاش و انضباط بسیار زیادی نیاز داشته باشید اما پس از دستیابی به آنها می توانید کارهای بسیار بیشتری را با کمترین تلاش به انجام برسانید.
قانون برنده
فرمول برنده در روش تمرکز از چهار بخش تشکیل شده داست: ساده کردن، استفاده از اهرم، سریع بودن و پیشرفت تصاعدی .
ساده کردن
بیاموزید که هرکاری را چگونه ساده کنید شما باید دائما به کاهش و حذف فعالیت هایی بپردازید که بسیا زمان بر هستند و کمک شایانی نیز به هدف هایتان نمی کنند.
استفاده از اهرم
شما باید نیرو ها و توانایی های خود را اهرم کنید تا نتایجی بیش از آنچه فکر می کنید بدست آورید. هفت نوع اهرم وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید که می توان نام برد از:
1-دانش دیگران: این دانش می تواند موجب صرفه جویی بزرگی در هزینه شود و همچنین از پرداختن به کار دشوار به مدت طولانی جلوگیری کند، جستجو در کتاب ها ،مجله ها، نوارها ، مقاله ها و کنفرانس ها برای یافتن ایده ها و الهامات منابعی هستند که میتوان در قالب دانش دیگران از آنهااستفاده کرد. 
2-انرژی دیگران: انسان های بسیار موثر همواره به دنبال راه هایی برای واگذاری و ارجاع کارهای کم ارزش به دیگران هستند تا بتوانند وقت بیشتری را صرف فعالیت هایی کنند که بیشترین سود را برای آنها داشته باشد.
3-پول دیگران: توانایی وام گرفتن ازمنابع مالی دیگران به شما امکان می دهد تا کارهای بزرگی انجام دهیدشما باید همیشه به دنبال فرصتی برای قرض وسپس سرمایه گذاری در کارهایی که بازدهی بالایی دارند باشید.
4-موفقیت های دیگران: با مطالعه موفقیت های سایر مردم و سازمان ها می توانیددر وقت خود صرفه جویی کنید و کیفیت کار خود را بسیار افزایش دهید.
5-شکست های دیگران: بنیامین فرانکلین می گوید: ))انسان می تواند قدرت تشخیصِ خود را بخرد یا آن را قرض بگیرد.اگر آن را بخرد تمام بهای آن را بر حسب زمان و هزینه پرداخت می کند. اما با درس گرفتن از شکست های دیگران وبدون صرف وقت و هزینه در واقع این توانایی را قرض می گیرد.))
6-ایده های دیگران
7-ارتباط با دیگران: هر کسی را می شناسید،افراد زیادی را می شناسد که بسیاری از آنها ممکن است برای شما مفید باشند.یک معرفی به فردی کلیدی می تواند روند زندگی تان را کاملا تغییر دهد.
سریع بودن
در اجتماع امروزی ما نیاز مبّرم به سرعت عمل داریم. در زندگی به دنبال راه هایی برای انجام سریع تر کار ها برای افراد و مشتریان کلیدی تان باشید.
پیشرفت تصاعدی
روش اصلی برای پیشرفت تصاعدی،کار کردن با افرادی است که مهارت ها و توانایی های مکمل شما را دارند.
روش الف ب پ ت ث را روزانه به کار گیرید 
از این روش برای الویت بندی کارها استفاده کنید.
    فعالیت نوع ((الف)) مهم است.این فعالیت حتما انجام شود چون منجر به کسب نتایج مهمی می شود.
    فعالیت نوع ((ب))کاری است که باید انجام شود اما میزان تاثیر نتایج حاصله از آن به اندازه نتایج بدست آمده از فعالیت نوع الف نیست در ضمن تا زمانی که فعالیت نوع الف به اتمام نرسیده فعالیت ب را آغاز نکنید.
    فعالیت نوع ((پ))خوب است که انجام شود اما تاثیر چندانی در موفقیت شما ندارد. مانند خواندن روزنامه،صرف چای و...
    فعالیت نوع ((ت)) قاعده این است که شما می توانید حتی الامکان انجام کاری را که فرد دیگری قادر به انجام آن است به وی واگذار کنید تا فرصت کافی برای کارهایی که تنها خود شما می توانید انجام دهید به دست آید.
    فعالیت نوع ((ث)) این نوع فعالیت شاید در گذشته مهّم بوده ولی در حال حاضر توقف آن اثری بر زندگی حرفه ای شما نخواهد داشت که می توانید آن را به کلی حذف کنید.
هفت کلید برای بهره وری بیشتر
1-سخت کار کنید:
تمام طول ساعت کاری را کار کنید و وقت را تلف نکنید.محل کار جایی برای گپ زدن با دوستان نیست.
2-سریع تر کار کنید:
برای انجام دادن کار در خودتان احساس فوریت ایجاد کنید.کار را فورا به دست بگیریدو هیچ زمانی را از دست ندهید.
3-کارهای ارزشمندتر را انجام دهید:
به خاطر داشته باشیدمیزان ساعات کاری شما در مقایسه با ارزشِ کارِ به اتمام رسیده وکیفیت و کمیت آن اهمیت چندانی ندارد.
4-کارهایی را که در آن مهارت دارید انجام دهید:
هنگامی که فعالیت های تخصصی خود را انجام می دهید،حاصل کارتان نسبت به شخصی کم تجربه بسیار بیشتر خواهد بود.
5-کارها را دسته بندی کنید:
چند کار مشابه را همزمان انجام دهید به این ترتیب،سرعت انجام کار بیشتر می شود و زمان صرف شده برای هر فعالیت تا 80درصد کاهش می یابد.
6- کارها را ساده کنید:
ساده کردن کار آن را آسان می کند. چند بخش از کار را بایکدیگر ادغام کنید تا تعداد مراحل انجام آن کاهش یابد.
7- ساعات بیشتری کار کنید:
درمورد فراغت از کار اینکه یک واقعیت است که قدری کار رازودتر شروع کردن و دیرتر دست کشیدن،بهره وری را افزایش می دهد.
زندگی تان را ساده کنید
شش راه برای ساده کردن زندگی روزانه:
1-    زندگیتان را سامان دهی کنید.قبل از شروع فضای محل کارتان را مرتب کنید،کارهای اضافی را روی زمین بگذارید هر بار نباید بیش از یک کار روی میزتان قرار داشته باشد.
2-    نوشته های بدرد نخور خود را دور بریزید.
3-    برای ایجاد لحظاتی سکوت در زندگیتان بعضی کارها را نکنید.بگذارید تلویزیون خاموش باشد تا با ایجاد سکوت ذهنتان به آرامش برسد تا بتوانید بهتر عمل کنید در این راه برای گفتگو با اعضای خانواده و دوستانتان وقت بیشتری را پیدا می کنید.
4-    اتومبیل ،کمد و کاراژ خود را وارسی کنید و خود را از هرچه که از مد افتاده،غیر قابل استفاده یا غیر قابل تعمیراست خلاص کنید. وسائل اضافی خود را به افراد محتاج و مؤسسات خیریه اهدا کنید.
5-    هر روز تنهایی را تمرین کنید. روزانه نیم تا یک ساعت تنها باشید واجازه دهید که ذهنتان استراحت کند نفس عمیق بکشید و بگذارید افکارتان شناور شود.
6-    خود را متعهد کنید که مراحل ساده کردن زندگی روزانه را انجام دهید. همین که اولین قدم را بردارید،خود به خود به انجام سایر اقدامات ترغیب می شوید.
از با ارزش ترین سرمایه تان استفاده کنید 
بزرگترین سرمایه شما توانایی فکر کردن است.قابلیت اتخاذ تصمیم و سپس عمل به آن تعیین کننده تمام چیزهایی است که برایتان پیش خواهد آمد.علاوه براین شما میتوانید بر انتخاب افکار و عکس العمل های خودتان کنترل کامل داشته باشید.
گرانبهاترین سرمایه شما ذهنتان است توانایی تفکر،برنامه ریزی، تصمیم گیری و عمل، قدرتمندترین نیرو بر زندگی شماست.ما اکنون به مرحله ای وارد شدیم که هارلو شاپلی از دانشگاه هاروارد آن راعصر سیکوزوئیک یا عصر ذهن می نماید. هم اکنون درون شما منابع دست نخورده عظیمی وجود دارد و بقدری نیرومند است که در تمام طول زندگیتان قادر نیستید حتی جزء کوچکی از این توان را بکارگیرید.
قانون علت و معلول 
این قانونی است که ارسطو نامگذار آن بوده و در کتب مقدس به قانون کاشت وبرداشت یاد شده و نیوتن نیز آن را قانون عمل وعکس العمل نامیده است واین قانون بزرگ زیربنای تمدن غرب و اساس بیش از2000سال پیشرفت درعلوم پایه،پزشکی،تکنولوژی و تجارت است. قانون علت و معلول می گوید:برای هر معلولی علت یا علتهایی وجود دارد وهراتفاقی به دلیلی رخ می دهد.درساده ترین شکل خود قانون علت و معلول چنین می گوید:اگر معلولی است که می خواهید در زندگیتان آن را بدست آورید فقط کافیست سلسله علت و معلول پیشین آن را بررسی کنید و کسی را پیدا کنید که زمانی آن معلول را نداشته و ببینید او برای بدست آوردن آن، چه کرده است سپس شما هم همان مراحل را انجام دهیدنهایتا همان نتایج نصیبتان می شود. این معجزه نیست بلکه یک قانون است.
برتراند راسل فیلسوف معروف می گوید:((بهترین دلیل برای اینکه انجام کاری ممکن است این است که دیگران قبلا آن را انجام داده اند.))
شرط موفقیت در این دنیای تحولات سریع،داشتن دید بازوتمایل تجدید نظردرافکاربراساس اطلاعات جدید است.مهمترین کاربرد قانون علت و معلول این است: افکار علت هستند و موقعیت ها معلول. 
جهت زندگیتان و هر چیزی که برایتان اتفاق می افتد توسط نحوه تفکر شما تعیین می شود، بوسیله افکاری که در ذهن شماست، چه افکار مثبت ویا منفی، سازنده یا مخرب.
مانند یک برنده فکر کنید:
مردم موفق بیشتراوقات درمورد آنچه که می خواهند ونحوه دستیابی به آن فکر می کنند. به دلیل همین تمرکز ذهنی، آنها بسیار موفق تر از افراد عادی هستند.اما افراد ناموفق اغلب در مورد آنچه که نمی خواهند فکر و صحبت می کنند.آنها قالبادرمورد اینکه چه کسی مسبب مشکلاتشان است فکروصحبت می کنند که این کار موجب عادت کردن به این نوع تفکردرآنها می شود ووضع ازگذشته هم بدترمی شود.
میزان خوش بینی شما بهترین معیار تعیین کننده میزان خوشبختی،تندرستی،ثروت و طول عمرتان است .
عمق خوش بینی شما برابر است با میزان ورزیدگی ذهنتان 

برنامه هفت قسمتی برای پرورش ذهن:
هفت تمرین ذهنی یا نحوه تفکر وجود دارد که می توانید بیاموزید و روزانه تمرین کنید
1-    به آینده فکرکنید
در قرون متمادی محققین دریافتند که در کلیه تحقیقات یک صفت مشترک بین رهبران وجود دارد که آن آینده نگری است. افراد زمان حال و گذشته نگر معمولا در مورد آینده خود ابهام دارند.
یک تمرین مؤثر که می توانید برای تقویت تفکر و تسریع در کسب نتایج انجام دهید تمرین ایده آل سازی است. شما سه تا پنج سال آینده و یا بیشتر را در نظرمی گیرید وسپس یک تصویر ایده آل از زندگی و یا کارتان خلق می کنید.
2- به هدف هایتان فکر کنید 
دومین هدف انسانهای بسیار موفق هدف گرایی آن هاست. افراد موفق بیشتر اوقات در  مورد هدفهایشان و اینکه چگونه به آن برسند فکر می کنند. برعکس افراد ناموفق بیشتر اوقات به مشکلاتشان فکر می کنند و وقتشان را صرف انتقاد، شکایت و بهانه آوردن می کنند.
آینده نگری در واقع داشتن دید بلند مدت ایده ال است، در حالی که هدف گرایی دارای دقت بیشتری است.دیوید تاور می گوید(( آیا قلعه هایی در هوا ساخته اید؟ بسیار خوب این همانجایی است که باید باشید .اکنون موقع قرار دادن پی در زیر آن هاست.))
افراد بدون هدف محکوم هستند که تا ابد برای افراد هدف دار کار کنند.کلید تعیین کردن هدف، مکتوب کردن افکار است.
هفت گام برای هدف گذاری
1-    مشخص کنید در هر زمینه از زندگی تان چه می خواهید.شفاف بودن خواسته ها بسیار مهم است.
2-    خواسته هایتان را واضح و دقیق بنویسید، طوری که قابل سنجش و اندازه گیری باشد.
3-    برای دسترسی به هدف هایتان مهلت تعیین کنید و اگر هدفی هدف یا هدف های فرعی هم دارد برای آن ها هم مهلت تعیین کنید.
4-    یک لیست از کلیه اقداماتی که باید انجام دهید تا به هدفتان برسید تهیه کنید.
5-    لیست تهیه شده را بصورت برنامه ای تنظیم و اولویت بندی کنید.
6-    بر اساس برنامه فوق فورا کار را شروع کنید.
7-    از همین امروز تصمیم بگیرید هر روز برای نزدیک تر شدن به هدف اصلی کاری بکنید. این عادت که هر روز در این جهت اقدامی بکنید به کارتان شتاب می دهد.اقدام روزانه عزم تان را راسخ، انرژی شما را افزایش و می تواند نقطه عطفی در زندگی تان باشد.
3-خودتان را متعهد کنید که همیشه برتر باشید
برای دستیابی به عملکرد برتر خود را متعهد کنید و از همین امروز تصمیم بگیرید که در حوزه کاری تان جزء 10 درصد برتر باشید و در این راه از هیچ تلاش، فداکاری و صرف وقت دریغ نکنید.
اشخاصی که به علت تجربه محدود و خود ناباوری هرگز به فکرشان خطور نکرده که می توانند در کاری عالی باشند اگر گاهی عملکرد خوبی هم داشته باشند آن را به شانس و اتفاق نسبت می دهند.
این را باور داشته باشید که هر کس که امروز عملکرد خوبی دارد، زمانی عملکرد ضعیفی داشته است.
زندگی مانند یک سلف سرویس است. هیچکس چیزی را به شما نمی دهد. شما نمی توانید سر میز بنشینید و انتظار داشته باشید دیگران به شما خدمت کنند. باید بلند شوید، قبول مسئولیت کنید و به خودتان خدمت کنید.
خوشبختانه راه موفقیت در زندگی هرگز تعطیل نمی شود و به مدت 24 ساعت باز است. شمامی توانید با تصمیمات بهترتان دوست یا دشمن خودتان باشید.
4-روی نتایج تمرکز کنید
ویژگی لازم برای رسیدن به خوش بینی و عملکرد برتر ، نتیجه گرایی است. افراد موفق همواره به نتایجی که از آن های انتظار می رود می اندیشند.آنها مرتبا در حال نوشتن، برنامه ریزی و تعیین اولویت برای مهمترین وظایفشان هستند.
نتیجه گرایی جدی موجب افزایش بهره وری، عملکرد و کارایی شما می شود برای این کار باید 4 سوال زیر را هر روز مرتب از خود بپرسید:
1-    ارزشمندترین فعالیت های من کدامند؟ مهمترین نتایجی که از شما انتظار می رود چه هستند. فراموش نکنید بدترین نوع اتلاف وقت این است که کاری را که اصلا لازم نیست به بهترین وجه انجام دهید.
2-    نتایج کلیدی که من باید به آن ها برسم کدامند؟ مشخص کنید نتایجی که باید به بهترین وجه ممکن به ثمر برسد تا مسئولیت هایتان را تمام و کمال ایفا کنید کدامند؟
3-    چه کارهایی که من و فقط من می توانم انجام دهم و اگر آن ها رابسیار خوب انجام دهم تاثیر واقعی بر سازمانم می گذارند؟
4-    بهترین استفاده من از وقتم چیست؟ در مدیریت زمان این مهمترین پرسش است. هم اکنون بهترین استفاده شما از وقتتان چیست؟ پرسش و پاسخ به این سوال کلید عملکرد مطلوب است.
5-بر رو ی راه حل ها تمرکز کنید
بیشتر اوقات بجای تعیین مقصر به این فکر کنید که چه می شود کرد و چگونه می توان مشکل را رفع کرد. این را بیاد داشته باشید که زندگی زنجیره ای از مشکلات بی پایان است که مانند امواج اقیانوس پی در پی از راه می رسند و بعلاوه اگر یک زندگی فعالی داشته باشید احتمالا هر دو یا سه ماه یکبار دچار بحران خواهید شد نکته اصلی این است که هنگام وقوع مشکلات چقدر می توانید موثر عمل کنید. هر وقت مشکلی پیش می آید بجای عصبانی شدن، سرزنش کردن دیگران یا عذر آوردن، سوالاتی از این قبیل را مطرح کنید: (( راه حل چیست؟ قدم بعدی چیست؟ چگونه مشکل را حل کنم؟ چگونه می توان از بروز مجدد آن جلوگیری کرد؟)) 
6- خود را وقف یادگیری مستمر کنید
این یک حقیقت است که زندگی شما وقتی بهتر می شود که خودتان بهتر شوید. افرادی که علاقمند به رشد فکری هستند به خود و آینده شان متعهد هستند. آن ها مشتاق آموختن ایده ها، افکار ، تکنیک ها ، روش ها و راهبردهای جدید هستند. جمله معروفی هست که می گوید: (( اگر در حال بهتر شدن نیستید، پس در حال بدتر شدن هستید.)) 
بزرگترین سرمایه شما خودتان هستید. ذهن شما دارای منابع دست نخورده عظیمی است و شما قدرت یادگیری زمینه ها و حرفه های بسیار زیادی را دارید و می توانید در تمامی این حوزه ها در سطح عالی باشید اما ذهن شما مانند عضله است. اگر از آن استفاده نکنید حاقل بطور موقت ضعیف می شود.
برای رشد فکری 3 کلید ساده وجود دارد که عبارتند از:
1-    هر روز یک ساعت یا بیشتر در مورد حرفه خودتان مطالعه کنید تا خود را بروز نگه داشته و عملکرد ذهنتان را بهبود ببخشید.
2-    در حین رانندگی، ورزش یا گردش و یا زمان انجام فعالیت های روزانه تان به برنامه های صوتی گوش دهید. گوش دادن منظم به این برنامه معادل حضور تمام وقت در دانشگاه خواهد بود.
3-    در هر دوره آموزشی و سمینار مفید شرکت کنید.
اگر به خود و آینده تان اعتقاد داشته باشید بر روی خود و توانایی تان سرمایه گذاری خواهید کرد. عکس آن نیز صادق است هر چه روی خودتان بیشتر سرمایه گذاری کنید خودتان را بیشتر قبول خواهید داشت.
7- همین امروز آن را انجام دهید
یک حس فوریت در کارتان ایجاد کنید. دیوار بزرگی که افراد موفق را از ناموفق جدا می کند عمل گرایی است. صحبت، بی ارزش و عمل همه چیز است.


برنامه ریزی راهبردی فردی را تمرین کنید
 
برنامه ریزی راهبردی فردی وسیله ایست برای حرکت از هرجا که هستید به هر جایی که قصد دارید به آن جا برسید. تفاوت بین استفاده از برنامه ریزی راهبردی فردی به عنوان یک اقدام اساسی و اینکه بگذارید زندگی تان بدون برنامه ریزی و خود بخود بجلو برود مانند تفاوت حرکت با اتومبیل و یا با دوچرخه است. هر دو وسیله شما را از یک نقطه به نقطه دیگر می رسانند اما اتومبیل یا برنامه ریزی راهبردی فردی شما را بسیار سریع تر و راحت تر به مقصد می رساند. 
خوشبختانه این نوع برنامه ریزی یک روش سیستماتیک برای تفکر وعمل است و بنابراین قابل یادگیری است،  درست مانند آموختن ماشین نویسی یا رانندگی. این مهارت کلیدی جزئیات زیادی دارد اما با تمرین عادت خواهید کرد که در تمام طول زندگی و بطور استراتژیک فکر و عمل کنید و وقتی چنین شود پیشرفت زندگی آینده شما موشک وار اوج می گیرد.
مزایای داشتن استراتژی خوب 
•    برنامه ریزی راهبردی در زمان و هزینه صرفه جویی می کند.
دلیل مفید بودن برنامه ریزی راهبردی این است که در زمان و هزینه بسیار صرفه جویی می کند. با فکر کردن در مورد سوالات و مفاهیم کلیدی، خیلی زود خود را در موقعیتی می یابید که وظایف مهم بیش تری را در جهت هدفی اصلی تان به انجام می رسانید و هم زمان نیز کمتر فعالیت هایی که چنان مفید نیستند انجام می دهید.هدف از برنامه ریزی فردی افزایش بازده انرژی انسان است.
•    طراحی زندگی شخصی و شغلی تان 
سرمایه شخصی شما عبارت است از انرژی های ذهنی، احساسی و فیزیکی که باید آن ها را در زندگی شغلی تان سرمایه گذاری کنید. هدف تان باید این باشد که در هر کاری که انجام می دهید بالاترین بازده ممکن را از سرمایه های فردی تان بدست آورید. اگر می بینید درزندگی شخصی و حرفه ای نتیجه دلخواهتان حاصل نمی شود باید بدانید که زمان بررسی مجدد برنامه راهبردی تان فرا رسیده است. 
هفت سوال در برنامه ریزی راهبردی مدیریت:
1-    تعریفی واضح از کارو آینده شغلی تان داشته باشید. اولین و مهمترین سوالی که باید از خودتان بکنید این است (شغل یا حرفه من چیست؟) . کارتان را براساس آنچه برای مشتری و سازمانتان انجام می دهید تعریف کنید. تا آنجا که ممکن است در این مورد تعریفی روش ارائه کنید هرگز با اولین پاسخ راضی نشوید.
2-    به آینده فکر کنید. در آینده باید چه شغلی داشته باشید. به خودتان نگاه کنید و به استعداد ها، توانایی ها، تمایل به پیشرفت، انرژی و مخصوصا خواست قلبی تان و سپس تعیین کنید که می خواهید در آینده به چه شغلی بپردازید.
3-    مشتری های خود را شناسایی کنید. قرن 21 عصر مشتری نامیده شده است. مشتری پادشاه یا ملکه است. توانایی شناخت و کسب رضایت مشتری های کلیدی عامل حیاتی موفقیت شما و رسیدن به نتایج مطلوب است. مشتری را می توان چنین تعریف کرد: کسی که برای موفقیتش به شما وابسته است و کسی که شما نیز برای موفقیت خود به او وابسته اید. بااین تعریف همکاران و زیر دستان شما نیز مشتری های شما محسوب می شوند. هر کسی در اطراف شما که به او کمک می کنید یا او به شما کمک می کند به نحوی مشتری شما است. مشتری شما به چه عواملی بها می دهد؟ برای رضایت کامل، او از شما چه می خواهد و نیازش چیست؟ محصول شما چگونه باعث بهبود زندگی شخصی و کاری او می شود.
4-    مهارت های خود را شناسایی کند. مهارت هایی را که برای بهتر شدن نیاز دارید به عنوان هدف تعیین، برای کسب آن ها برنامه ریزی و سپس هر روز برای یادگیری آن ها تلاش کنید واین سوالات را مدام از خود بپرسید چه کاری را من خوب انجام میدهم؟ امتیاز من نسبت به سایرین در این حوزه چیست؟
5-    با ارزش ترین فعالیتتان را مشخص کنید. در اینجا نیز از قانون 20/80 را استفاده می کنیم.
6-    محدودیت های اصلی خود رادر راه رسیدن به هدف بر طرف کنید. 
7-    اقدام کنید.
آینده شغلی تان را پربار کنید
کلید موفقیت شما در هر کاری که به عهده دارید این است که خود را مستقل بدانید. باید دائما در جستجوی راه هایی باشید که هر روز به ارزشتان بیفزاید. شما در قبال این کار مسئول هستید.
کنترل داشتن بر خود مثبت اندیشی و قدرت فردی ایجاد می کند . هنگامی که مسئولیت کامل زندگی تان را می پذیرید، سرنوشتتان را بدست می گیرید و احساسی فوق العاده خواهید داشت. نخستین مسئولیت شما در قبال خودتان این است که بجای این که قربانی شرایط باشید  بر وقایع مسلط شوید و آینده تان را آنگونه که می خواهید طراحی کنید.
ارزش های مرتبط با کار و آینده شغلی تان را مشخص کنید
شما باید ارزش های مهم و ترتیب آن ها را برای خود مشخص کنید و آینده حرفه ای خود را بر مبنای این ارزش ها پایه ریزی کنید . انسان هنگامی بیشترین احساس رضایت را دارد که زندگی اش مطابق والاترین ارزش ها و عمیق ترین اعتقاداتش باشد.
جهت زندگی شما از درون به بیرون است. هسته اصلی وجودتان متشکل از باورهایی است در مورد صفات خوب و بد انسان ها. ارزش های شما تعیین کننده احساسات ، انگیزه ها و عکس العمل هایتان نسبت به دنیای اطراف است. این ارزش ها نوع افرادی را که دوست دارید، جذب آنها می شوید و از کار و زندگی با آن ها لذت می برید را تعیین می کند.
ارزش های هر فردی تعیین کننده رفتار اوست. ارزش های شما دارای سلسله مراتب هستند. بعضی در رده های بالاتر و برخی پ

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: